dilluns, 28 de novembre de 2016

USTEC amenaça amb vaga si no es contracten 6.000 mestres el 2017

O la Generalitat contracta 6.000 nous professors o vaga al sector educatiu. Aquest és el dilema que planteja l'USTEC, el sindicat majoritari en l'ensenyament català. Així ho assenyala Ramon Font, el seu portaveu nacional, en un article publicat a NacióDigital. A “Redreçar l'educació”, el portaveu de l'USTEC xifra aquesta mesura en 80 milions, un increment que recorda que queda lluny de l'aportació necessària per tal que el pressupost educació suposi el 6% del PIB –tal i com marca la LEC- i pel qual serien necessaris 9.000 milions. Puigdemont, al debat de política general, va anunciar la contractació de 2.000 docents.

“6.000 docents més permeten preparar millor les classes, coordinar-se millor i atendre millor l'alumnat i famílies. L'increment de l'horari lectiu es va fer en una situació d'excepcionalitat econòmica que no es correspon al moment actual. És el cinquè curs que l'estem patint”, argumenta Font en l'article a NacióDigital.

“La diferència entre contractar 6.000 docents més o no contractar-los, és la mateixa que defensar que uns pressupostos estan en la línia correcta per a començar a redreçar l'educació del país o haver de convocar una vaga contra aquests pressupostos en plena tramitació”, deixa clar Font. “Pel bé del país i del seu futur, esperem que el Govern i el Parlament entenguin que 6.000 docents més només poden aportar guanys i benestar”, conclou el portaveu del sindicat educatiu, informa Nació Digital.

Escuela pública rica, escuela pública pobre

Hay escuelas públicas en Catalunya que hacen pagar a las familias de sus alumnos por actividades que se realizan fuera del horario escolar pero que tienen carácter prácticamente obligatorio. O que presionan, a través de los niños, para que los padres abonen cuotas de material y de excursiones y salidas escolares, porque si no se pagan el alumno queda excluido. Son colegios, todos ellos de titularidad pública (no estamos hablando ahora de la concertada), que han llegado a pedir al ampa -y por tanto a las familias- que les ayuden a financiar actividades que se hacen en horario de clase, por ejemplo en Inglés, o a adquirir mobiliario y tecnología. El Síndic de Greuges alerta del riesgo de segregación que se está produciendo entre centros públicos por razones económicas y socioculturales. Hay colegios en BCN que solo escolarizan un 10% de alumnos extranjeros, mientras centros del mismo barrio tienen más del 25%.

Catalunya és el sisè país que més ha retallat en educació d’Europa

La inversió en educació a Catalunya està a nivells del Perú, Laos o Guatemala. De fet, la inversió pública és la més baixa de tot Europa i representa només el 2,8% del seu PIB el 2013. Això vol dir que Catalunya es troba a la meitat de la inversió que la llei d’educació de Catalunya ( LEC) ambicionava per al 2017, que era del 6% del PIB. Tot aquest seguit de dades lapidàries les recull l’informe de la Fundació Bofill 'Reptes de l’educació a Catalunya. Anuari 2015', que ha dirigit el secretari executiu de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques, Josep Maria Vilalta, i que busca posar sobre la taula les necessitats del sector a Catalunya.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada