dijous, 2 de febrer de 2017

Coscubiela: "l’acord de JxS i CUP depèn de l’autorització de Montoro”

El portaveu en temes d’economia de Catalunya Sí Que es Pot, Joan Coscubiela, ha denunciat avui al Parlament que les transaccions entre Junts Pel Sí i la CUP per donar cobertura als fons estructurals detallen que “tot l’acord” entre els dos grups “està condicionat a un finançament en forma de deute públic que es produiria en base a la normativa estatal”. “És a dir, tot l’acord de Junts Pel Sí i la CUP depèn de l’autorització del senyor Montoro”, ha dit Coscubiela, explicant que segons la transacció “l’acord està condicionat al compliment de la llei d’estabilitat pressupostària”. “És esperpèntic, sobre tot quan es compara amb alguns discursos”, ha subratllat el diputat. En Comú Podem pide crear un impuesto solidario a la banca para recuperar las ayudas.

El portaveu de la confluència ha qualificat la jornada d’ahir al Parlament com “extraordinàriament esperpèntica”, recordant que 10 dies després d’anunciar un acord per aprovar els pressupostos, el Govern de Junts pel Sí “ha perdut estrepitosament més de 1.000 esmenes”. Coscubiela ha explicat que un mínim de 395 esmenes de Catalunya Sí Que es Pot han estat aprovades, entre elles “l’aprovació d’un pla de xoc per la dependència, el pagament del deute pendent amb els ajuntaments, una partida oberta per a beques menjador, augmentar el finançament de les escoles bressol municipals, la convocatòria de la llei de barris pel 2017 i el finançament pel tram central de la L9 del metro i algunes estacions de la línia 10”. “Tot allò que ahir es va aprovar formarà part dels pressupostos, i nosaltres exigirem el seu compliment estricte”, ha insistit.

Per finançar algunes d’aquestes mesures aprovades, Coscubiela ha redoblat l’aposta per fer que el Govern encari “la reforma fiscal progressiva que hem proposat, reformant el tram autonòmic de l’IRPF i els impostos de successions i donacions i de patrimoni”. Una reforma, segons Coscubiela, “per atendre les necessitats dels que més necessiten, i ara també per atendre els acords que s’han inclòs al pressupost”. En aquest sentit el diputat ha demanat a la CUP que passi de l’abstenció al “vot favorable” a la seva proposta de reforma fiscal.

En Comú Podem pide crear un impuesto solidario a la banca para recuperar las ayudas

El Grupo Parlamentario Unidos Podemos-En Comú Podem-En Marea ha presentado hoy una proposición no de ley en la que insta al Gobierno a crear un impuesto solidario a los bancos privados para recuperar las ayudas públicas otorgadas. Según la proposición no de ley, dicho impuesto se aplicaría "sobre los beneficios declarados de todas las entidades financieras privadas que operen en el territorio del Estado español y hayan recibido alguna ayuda pública, sea directa o indirecta". La vigencia de este impuesto sería temporal, hasta recuperar todas las ayudas públicas que han recibido las entidades financieras durante el período de reestructuración bancaria de 2009 hasta 2016.

Endavant critica que la CUP haya cedido al "chantaje" de JxS con los presupuestos

Endavant (OSAN), organización que forma parte del consejo político de la CUP, está en contra de los presupuestos del Govern de JxS (ERC-Pdecat) y así lo explicitó con su voto negativo al apoyo de las cuentas en la reunión que los 'anticapitalistas' de la CUP celebraron el pasado sábado. Según un comunicado difundido este miércoles en su web, este apoyo supone ceder "a la dinámica de chantaje permanente y del uso de los anhelos de autodeterminación" del Ejecutivo de Carles Puigdemont y deja "tocada" a la CUP como instrumento para plantar cara al sistema político porque ha subordinado el modelo social y económico a la reivindicación nacional.

Vicenç Navarro: Las coherencias e incoherencias del independentismo catalán

Uno de los argumentos que se repite con mayor frecuencia en círculos intelectuales y políticos de sensibilidad independentista en Catalunya es que la resolución del problema nacional y del problema social están íntimamente relacionadas entre sí. Según tales círculos, el gran problema social que tiene Catalunya (con un gran retraso social, consecuencia de una sub-financiación de los servicios y transferencias del Estado del Bienestar en Catalunya) no puede resolverse sin resolver el problema nacional, definiendo como tal la falta de un Estado propio y su consecuente dependencia del Estado español.

Curaçao y 10'5 millones del Santander y el caso Pujol

La isla caribeña y paraíso fiscal de Curaçao centra las indagaciones del magistrado instructor del caso Pujol sobre el destino de 10,6 millones de euros obtenidos por Oleguer Pujol y su socio Luis Iglesias con la operación de compraventa de más de un millar de oficinas del Santander. El instructor José de la Mata ha cursado una comisión rogatoria para tratar de averiguar si, como sospecha, aquel dinero acabó ingresado en una cuenta del RBS Royal Bank.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada