diumenge, 28 de juliol de 2013

Llibertat amb càrrecs per al maquinista

El maquinista del tren sinistrat a Santiago, Francisco José Garzón, ha quedat aquest diumenge en llibertat amb càrrecs després de testificar durant dues hores davant el jutge que instrueix la causa. Se li ha retirat el passaport i té l'obligació de presentar-se cada setmana al jutjat. A més, l'instructor l'ha inhabilitat per seguir pilotant trens.

Cap a les 72 hores màximes de detenció legal. El maquinista Francisco José Garzón arribat avui als jutjats de Santiago a les 18.20 hores, gairebé tres dies després que la policia acudís a detenir a l'habitació 381 de l'hospital Clínic de Santiago, on estava ingressat com una víctima més, amb nou punts d' sutura i un trau al cap.

En arribar a l'edifici judicial, els agents van formar un cordó per mantenir la premsa allunyada, de l'altre costat del carrer. A dins, mitja dotzena més d'efectius van custodiar les dues escales en espiral que porten a les sales.

El cotxe policial va entrar pel garatge per evitar els flaixos de les càmeres i va portar al detingut (emmanillat, amb ulleres de sol i un visible hematoma al cap) davant el jutge Luis Aláez, que des de dijous investiga l'accident. Però la declaració es va demorar perquè els advocats van demanar repassar abans el voluminós atestat amb la informació recopilada en els últims dies. Fins a les 20.00 hores no va començar a testificar, en presència del seu advocat, els de la resta de les parts personades (entre elles Renfe), i el fiscal del cas, Antonio Roma, de guàrdia quan es va produir la tragèdia.

El testimoni del conductor és clau per saber què va passar dimecres a les 20.41 hores a la corba de A Grandeira en Angrois perquè descarrilasen seus dos màquines i els vuit vagons amb el resultat provisional de 79 viatgers morts i d'altres ferits. Tot apunta a un excés de velocitat-el tren circulava a 190 quilòmetres per hora en una zona limitada a 80-però només qui portava els comandaments de la locomotora pot aclarir si va ser propiciat o agreujat per alguna fallada mecànica o de seguretat o si es va tractar d'un fatal distracció.

Divendres, el conductor ja s'havia negat a testificar davant la policia, que va acudir a llegir els seus drets i fer-li saber que estava arrestat. A mig matí de dissabte, quan va rebre l'alta mèdica al Clínic, els agents van traslladar a la comissaria compostelana, on el ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, oferia una roda de premsa sobre el cas.

La hipòtesi de la policia li atribueix 79 homicidis per imprudència. "No hi ha dubte que hi ha indicis racionals per creure que pugui tenir una responsabilitat eventual en el que ha passat", va explicar Fernández Díaz amb els micròfons oberts. L'instructor de la causa no s'havia donat fins ahir a la nit cap pas en aquesta direcció i fins i tot va aclarir (a través d'un comunicat del Tribunal Superior de Justícia de Galícia) que l'arrest no havia estat decisió seva sinó de la policia.

Els presidents d'ADIF i Renfe, que quatre dies després de l'accident encara no han comparegut públicament per informar del sinistre, també es van apuntar des del principi a la idea de la imprudència, segons han repetit en entrevistes soltes amb alguns mitjans de comunicació. Diversos membres del Govern de Rajoy mantenen en privat aquest mateix discurs.

Totes les acusacions més o menys velades es recolzen en la crida que el maquinista, natural de Monforte de Lemos, va fer al servei d'incidències 24 hores de Renfe segons després del xoc i quan encara no sabia de l'existència de víctimes. En aquesta conversa telefònica, el conductor va assegurar que va entrar a 190 quilòmetres per hora en aquesta corba complicada, quan faltaven quatre quilòmetres per aturar a l'estació del centre de Santiago.

El contingut íntegre de l'enregistrament, que des del mateix dimecres està ja sobre la taula del jutge instructor, no ha transcendit. Però sí els laments i desitjos del conductor: "Som humans, som humans", "pobres viatgers" i "espero que no hi hagi morts perquè cauran sobre la meva conciència".

La policia no creu que el maquinista es distragués parlant pel mòbil


Des del primer moment, la tesi de la sentència humà ha guanyat pes en els despatxos governamentals, sense esperar que es conegui el contingut de la caixa negra, una mena de tacògraf del tren que registra els seus últims moviments i que serà clau per reconstruir el sinistre . Durant tot el cap de setmana va romandre sota custòdia policial a l'espera que el jutge demani accedir al contingut d'una prova crucial per desentranyar el pitjor accident ferroviari en els últims 40 anys.

Les simples preguntes sobre si n'hi ha prou l'error d'una persona per generar una catàstrofe com la de Angrois o si va fallar algun sistema de seguretat que interpreten la Xunta i el Govern com un debat interessat per desprestigiar la xarxa d'AVE espanyola, una de les principals apostes per internacionalitzar l'economia amb contractes a Brasil, Rússia, Estats Units i Kazakhstan que l'accident podria deixar en res.

El maquinista de l'Alvia passa a disposició judicial


Francisco José Garzón, maquinista del tren Alvia accidentat a Santiago i amb la mort a 79 persones, ha estat traslladat als jutjats de Santiago al voltant de les 18.00, imputat per homicidi per imprudència. Va arribar en un comboi de dos vehicles policials, un d'ells camuflat. El jutge Luis Aláez, titular del Jutjat d'Instrucció número 3, que instrueix la causa de l'accident, li prendrà declaració en les pròximes hores. El conductor, en tot cas, podria acollir-se al seu dret a no declarar.

EUiA: "Els ajuts de l’Estat a la banca s’han de recuperar"

Davant la publicació dels comptes del FROB, el responsable d'Economia d'EUiA, David Rodríguez, diu que "la socialització de pèrdues privades i la transferència de recursos de l’Estat cap al sector privat s’han de revertir de manera immediata" i demana una investigació d'aquesta pressumpta malversació de fons públics.

Aquest divendres s’han publicat els comptes de l’any 2012 del FROB (Fons de Reestructuració Ordenada Bancària), on es donen per perduts 36.000 milions d’euros que es van prestar a diverses entitats financeres privades espanyoles.

Davant aquest fet tan greu, EUiA volem expressar:

1) Que tots els ajuts han de ser retornats per la banca privada a l’Estat. Cap institució ni govern pot condonar en nom de la ciutadania aquesta quantitat de diners.

2) Que l’actual gestió de la crisi és un veritable espoli social a les classes populars. La socialització de pèrdues privades i la transferència de recursos de l’Estat cap al sector privat s’han de revertir de manera immediata.

3) Que Mariano Rajoy va explicar en seu parlamentària que aquests ajuts es retornarien. Novament, la mentida i l’incompliment dels acords presos són senyes d’identitat d’un govern corrupte i il·legítim que ha de dimitir.

Si finalment es produeix aquesta condonació de diners a la banca, EUiA proposem:

1) Que a la propera legislatura s’anul·li aquesta decisió. La banca haurà de retornar aquests ajuts tot i el que digui el present govern.

2) Que aquesta presumpta malversació de fons públics ha de ser investigada per la Justícia de manera totalment independent, i els responsables de la mateixa han d’assumir les conseqüències en els terrenys polític i penal.

El PP dóna per perdudes la gran majoria de les ajudes a la banca


La major part de les ajudes a la banca es perdran. El Fons de Reestructuració Ordenada Bancària (FROB), de propietat estatal, ha realitzat una valoració econòmica de les seves participacions en els bancs nacionalitzats que l'ha portat a comptabilitzar un deteriorament de més de 25.000 milions d'euros. Són les majors pèrdues registrades mai per la societat espanyola des de Felipe II que va provocar la fallida de la hisenda pública amb els seus deutes als banquers Fugger alemanys.

El maquinista de l'Alvia passa a disposició judicial

Francisco José Garzón, maquinista del tren Alvia accidentat a Santiago i amb la mort a 79 persones, ha estat traslladat als jutjats de Santiago al voltant de les 18.00, imputat per homicidi per imprudència. Va arribar en un comboi de dos vehicles policials, un d'ells camuflat. El jutge Luis Aláez, titular del Jutjat d'Instrucció número 3, que instrueix la causa de l'accident, li prendrà declaració en les pròximes hores. El conductor, en tot cas, podria acollir-se al seu dret a no declarar.

A Garzón, detingut des de dijous passat, se'l va veure profundament afectat instants després de l'accident -"Per què no em moriria jo?", va dir-. Ingressat a l'hospital i imputat i detingut un dia després del sinistre, el conductor de l'Alvia es va negar a declarar davant la policia una vegada va rebre l'alta aquest dissabte. Igualment, avui podria negar-se a prestar declaració davant el jutge -dependrà del consell dels seus advocats- i el magistrat prendrà mesures cautelars contra l'acusat, que podrien diferir de les ja preses.

Del degoteig de detalls sobre l'accident que s'han conegut al llarg aquests dies, i pendents del contingut de la caixa negra, es dóna per segur que el tren circulava a una velocitat excessiva -uns 190 per hora- en un tram limitat a 80 km/h, que la acció de frenada, segons Adif, s'hauria d'haver iniciat quatre quilòmetres abans de l'arribada a la corba i que el factor humà no va ser l'únic que va causar la tragèdia, ja que també existirien defectes tècnics.

Mor la 79 víctima de l'accident a Santiago


La mort d'una de les persones ingressades com a conseqüència de l'accident ferroviari ocorregut a la nit de dimecres passat a Santiago de Compostel.la eleva el balanç provisional de morts a 79 persones, segons ha informat aquest diumenge la Conselleria de Sanitat.

30.000 euros haurien evitat la catàstrofe de l'Alvia

La instal·lació de dues balises de senyalització de les vies fèrries, cadascuna per un valor de 14.092,79 euros, podria haver evitat l'accident del tren descarrilat a Santiago de Compostel·la que es va saldar amb 78 morts i més de cent ferits.

La causa de l'accident a Galícia: excés de velocitat o de retallades?


La Policia espanyola ha detingut formalment al maquinista del tren sinistrat a Galícia perquè declari com a imputat. No obstant això, alguns analistes creuen que els veritables responsables de la tragèdia són els dirigents polítics.

Les onades a la Costa Brava poden arribar als 2 metres

La Direcció General de Protecció Civil (DGPC) ha demanat molta precaució aquest diumenge a les platges catalanes pel fort onatge que afecta bona part del litoral, des de la Costa Brava fins a les Terres de l'Ebre. Segons el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), predomina el marejol o la maror a la costa central i sud, amb onades de mig metre a un metre, però a la Costa Brava les onades poden arribar als 1,5 o 2 metres.

La DGPC demana doncs extremar la precaució a l'aigua i fer cas de les banderes senyalitzadores de risc (verda: bany permès; groc: extremar precaucions; vermell: bany prohibit) i no realitzar comportaments imprudents. Igualment, Protecció Civil recomana sempre anar a platges vigilades.

Cal vigilar les criatures i evitar que es banyin soles, no forçar les pròpies capacitats endinsant-nos en aigües amb fort onatge i no posar-nos en risc. Cal tenir en compte que en situacions de mala mar, la persona que comet una imprudència es posa en risc a si mateixa i a les persones que en cas necessari hauran de socórrer-la. Si sou testimonis d'alguna situació d'emergència aviseu el socorrista si n'hi ha o truqueu el telèfon d'emergències 112.

Mor la 79 víctima de l'accident a Santiago

La mort d'una de les persones ingressades com a conseqüència de l'accident ferroviari ocorregut a la nit de dimecres passat a Santiago de Compostel.la eleva el balanç provisional de morts a 79 persones, segons ha informat aquest diumenge la Conselleria de Sanitat.

La persona morta per les ferides sofertes en l'accident es trobava ingressada en el Complex Hospitalari Universitari de Santiago (CHUS).

La mateixa conselleria ha indicat que estan ingressades als hospitals gallecs un total de 70 persones, de les quals 22 es troben en estat crític, d'ells dos menors.

En la nit del sinistre van ser trasllades des del lloc de la tragèdia a hospitals gallecs un total 178 persones, a les que progressivament se'ls ha anat donant l'alta.

30.000 euros haurien evitat la catàstrofe de l'Alvia

La instal·lació de dues balises de senyalització de les vies fèrries, cadascuna per un valor de 14.092,79 euros, podria haver evitat l'accident del tren descarrilat a Santiago de Compostel·la que es va saldar amb 78 morts i més de cent ferits.

La causa de l'accident a Galícia: excés de velocitat o de retallades?

La Policia espanyola ha detingut formalment al maquinista del tren sinistrat a Galícia perquè declari com a imputat. No obstant això, alguns analistes creuen que els veritables responsables de la tragèdia són els dirigents polítics.

Erdogan acusa l'UE i l'ONU d'hipocresia davant la violència de l'exèrcit a Egipte

El primer ministre turc, Recep Tayip Erdogan, ha acusat la Unió Europea (UE) i l'ONU de doble moral a reaccionar davant els últims enfrontaments a Egipte: "On són els que van fer tant soroll quan la policia turca va utilitzar legal i adequadament aigua i gas lacrimogen?", va dir la nit de dissabte a Istanbul, segons l'agència Anadolu. Human Rights Watch (HRW) acusa l'exèrcit colpista d'un "menyspreu criminal per la vida humana".

"On són aquests ara davant el cop militar i les recents massacres a Egipte?", Es va preguntar, nomenant directament a la hipòcrita Unió Europea i les Nacions Unides. Les dues institucions han demanat la fi immediata de la violència a Egipte però no han condemnat el cop militar organitzat sota les ordres dels EUA, que finança l'exèrcit egipci amb 1.500 milions anuals.

El govern islàmic conservador a Ankara és un dels més crítics a nivell internacional del cop d'Estat a Egipte del 3 de juliol, quan l'Exèrcit va deposar al president islamista Mohammad Mursi.

Erdogan va dir que Turquia no callarà davant la violència a Egipte, encara que ho faci la resta del món. Primer, va dir, va ser "massacrada" la democràcia a Egipte i ara, el poble.

més de 150 egipcis han mort en les protestes de l'últim mes


Condemna al cop de Human Rights Watch


D'altra banda, l'organització Human Rights Watch (HRW) condemna durament la violència contra els seguidors de l'enderrocat president Mohammad Mursi a Egipte. Després de la mort de més de 75 persones al Caire i Alexandria i de més de 150 morts en les protestes de l'últim mes, la majoria per trets de bala i partidaris de Mursi, l'organització acusa les autoritats d'un "menyspreu criminal per la vida humana".

Segons ha indicat HRW, algunes víctimes mostren impactes de bala al cap i el pit, el que indica que sens dubte es va disparar a matar. "És pràcticament inimaginable que hi hagi hagut tants morts sense el propòsit de matar o almenys sense un criminal menyspreu per la vida humana", va explicar un expert de l'organització.

Violenta repressió de la dictadura militar al Caire


Els Germans Musulmans asseguren que al menys 30 persones han mort durant la matinada d'aquest dissabte al barri cairota de Ciutat Nasr durant els violents enfrontaments entre partidaris del president deposat Mohamed Morsi i les forces repressives de la dictadura militar. El nombre de morts en els xocs dels dos últims dies puja a 75, segons fonts mèdiques de l'hospital de campanya instal·lat a la plaça Rabba En Adaweyah citades per l'agència estatal de notícies egípcia MENA.

Una comissió investigarà la mort del comando d'EUA que hauria matat Bin Laden

La subcomissió de vigilància del govern a la Cambra de Representants crearà una comissió investigadora sobre la mort dels Navy Seals que suposadament van matar a Osama ben Laden a Abbotabbad (Pakistan) l'1 de maig de 2011. La decisió va ser anunciada a Washington pel congressista republicà Jason Chaffetz, president d'aquesta subcomissió.

El 6 d'agost de 2011, a l'Afganistan, un coet va destruir en ple vol un helicòpter en què viatjaven 38 persones, 7 soldats de l'exèrcit afganès i un grup de soldats nord-americans entre els quals es trobaven 15 membres de l'equip 6 dels Navy Seals, que haurien participat en la liquidació d'Ossama ben Laden.

Diversos afganesos que havien de viatjar en aquell helicòpter es van negar a abordar-lo en l'últim moment, sense explicar per què. Les famílies de les víctimes pensen que va ser perquè sabien que l'helicòpter havia de ser enderrocat. El comandament militar nord-americà va ordenar la cremació dels cossos sense informar prèviament a les famílies interessades. Per als familiars, l'enderroc de l'helicòpter va ser la venjança dels talibans per la mort d'Osama ben Laden.

El 2001, Osama ben Laden es trobava extremadament malalt, fins al punt que la seva vida depenia d'un equip assistència renal. Després va arribar dir que havia mort al desembre de 2001 i els serveis d'intel·ligència britànics testificar que havien vigilat seu enterrament. Tot i això, el canal de televisió de la dictadura wahhabita qatariana Al-Jazzera va estar difonent durant anys enregistraments d'àudio i vídeo atribuïdes a Osama ben Laden, enregistraments autentificats per les autoritats nord-americanes i per diverses firmes israeliaens però que van ser invalidades totes pel Dalle Molle Institute, referència mundial en la matèria quant a l'anàlisi d'aquest tipus de documents.

Les autoritats dels Estats Units es van afanyar a fer desaparèixer per sempre el cos de la persona que els Navy Seals havien matat a Abbotabbad, durant l'operació batejada Trident de Neptú. Justificació oficial: evitar que les restes es convertissin en objecte de culte.

Veure l'article premonitori de Thierry Meyssan: «Reflexions sobre l'anunci oficial de la mort d'Ossama bin Laden», Xarxa Voltaire, 9 de maig de 2011.

Troben el cadàver d'un nadó en un abocador de Cantàbria

El cadàver d'un nen acabat de néixer, que encara tenia el cordó umbilical sense tallar, ha estat trobat en avançat estat de descomposició a l'abocador de residus sòlids i urbans de Meruelo (Cantàbria). Una operària de les cintes de reciclatge de la planta de tractament de residus el va trobar dissabte, sobre les 14.00.

La troballa del cadàver del nounat, encara amb el cordó umbilical, va obligar a parar els treballs de la cadena de producció, segons ha informat la Delegació del Govern. Després aturar les cintes, els que responsables de la planta, ubicada a Sant Bartomeu de Meruelo, van donar avís a les autoritats policials.

La Guàrdia Civil va anar a aquest abocador controlat i, de moment la investigació se centra en practicar l'autòpsia al nadó i en intentar localitzar als seus progenitors.

Una forta tempesta a França deixa 2 ferits greus i 160.000 llars sense llum

La violenta onada de tempestes que travessa França de sud-oest a nord-est des de la nit de divendres va deixar dos ferits greus, 160.000 llars sense electricitat i milers de turistes bloquejats en estacions de ferrocarril fins a 12 hores, i una calamarsa de la mida de pilotes de golf que ha arrasat pobles sencers, cosa que no s'havia vist mai segons TV5monde. A més, un avió afectat per un llamp després de sortir de París va tornar a l'aeroport en la nit de divendres i va tornar a enlairar després d'una inspecció. La forta tempesta es desplaça avui cap a l'est francès, de nord a sud i fins a Marsella i la Costa Blava. Foto: Un dels llamps que van caure sobre la torre Eiffel a París.

Dues persones van resultar greument ferides. Es tracta d'una septuagenària que va quedar atrapada entre la runa de casa seva després que caigués a sobre de l'habitatge el campanar de l'església, a Pauillac (sud-oest del país), i un carter afectat per un raig a Nantes (oest).

Refugiats a casa, habitants del departament de Gironda (sud-oest), el més afectat de tots, van ser testimonis en la nit de divendres de tempestes amb llamps de gran intensitat, veritables aiguats i ràfegues de vent que van superar els 120 quilòmetres per hora en alguns llocs.

Només a la Gironde, es va registrar la caiguda de 14.000 llamps -d'un total de més de 200.000 registrats-, que van danyar instal·lacions elèctriques. Els forts vents van causar la caiguda d'arbres sobre les línies, la qual cosa va provocar apagades de la llum i talls de circulació de fins a 12 hores. També hi va haver danys en carreteres, vies de tren, sostres i automòbils.

La tempesta es va traslladar després cap al nord. Dissabte a les 12H00 hora local (10H00 GMT), uns 100.000 habitatges seguien sense energia elèctrica a França.

Els arbres caiguts sobre les vies han pertorbat seriosament la circulació dels trens, en moments en què molts francesos se'n van de vacances, en particular entre París i Bordeus (sud-oest), on es va suspendre la circulació dels trens d'alta velocitat fins a les primeres hores de la tarda de dissabte. Segons l'empresa ferroviària SNCF, la "violenta tempesta" va causar la caiguda de "centenars d'arbres" sobre les vies de tren.

A París, un avió de la companyia Air Méditerranée que havia sortit de l'aeroport parisenc de Roissy-Charles de Gaulle va ser aconseguit per un llamp a la nit de divendres. L'aparell va tornar a l'aeroport, d'on va tornar a enlairar posteriorment rumb a Beirut, després que se li realitzat una inspecció.

Els avions es fabriquen per resistir en cas que els arribi a un llamp, la qual cosa ocorre una o dues vegades per any, segons Aeroports de París (ADP), que va indicar al seu portal Internet que l'avió havia aterrat a Beirut en les primeres hores de dissabte.

PRISM o l'esquerra sense intel·ligència

El mal anomenat cas Snowden és en realitat el cas PRISM. També en aquesta delicada qüestió, la presentació que els mitjans corporatius han fet de la realitat internacional és una barroera manipulació. Més enllà de la mostra de debilitat que l'afer està suposant per a la diplomàcia occidental, allò que fa important a Snowden no és l'anècdota del seu periple sinó les dades que aquest senyor ha posat en coneixement de tothom.

Unes dades amb profundes implicacions que, vistes en una perspectiva històrica, confirmen com l'esquerra europea ha estat manipulada des del final de la Segona Guerra Mundial pels serveis secrets nordamericans i britànics com a conseqüència de la seva manca d'intel·ligència, és a dir, per no disposar de recursos en intel·ligència, per no tenir mecanismes d'informació i comunicació i estar a l'alçada del seus poderosos contrincants. Per a exposar-ho, recapitulem.

Què és PRISM?

La font principal sobre el que sabem del programa PRISM són els articles publicats pel diari britànic The Guardian i el nordamericà The Washington Post, a partir de les revelacions d'Edward Snowden, un antic empleat de la CIA i la NSA. Segons aquesta font, PRISM és un programa de vigilància política sistematitzada a escala planetària, desenvolupat principalment per les agències d'intel·ligència dels EUA, el Regne Unit i que té com a socis secundaris tota la resta d'agències dels països de l'OTAN. PRISM funciona gràcies a la cooperació d'importants empreses tecnològiques que, segons Snowden, permeten l'accés a tota la informació sobre els usuaris de les seves bases de dades.

El programa PRISM executa un rastreig sistemàtic de totes les comunicacions electròniques a la recerca de paraules clau i patrons de comportament. Les dades proporcionades per aquest programa són des del 2007 la principal font d'informació dels serveis d'intel·ligència occidentals. Dit d'una altra manera, companyies com Google, Facebook, Microsoft i Apple haurien permès que la NSA, la CIA i el MI6 bucegessin lliurement per les bases de dades on s'allotja la informació privada de milions de ciutadans del planeta, per detectar i vigilar qualsevol organització de persones que suposessin una potencial amenaça per al sistema.

La revelació d'Snowden vol dir que els nostres correus electrònics personals, les fotografies i vídeos de la nostra vida privada, els nostres gustos, febleses i afinitats, les nostres relacions amb altres persones o organitzacions, tota aquesta informació està disponible per als serveis d'intel·ligència nordamericans i britànics i, en menor grau, per als països de la resta de l'OTAN.

És doncs, tal com va dir Julian Assange el 2011: "Facebook és la màquina més espantosa d'espionatge (…) La gent ha de saber que quan fa amics a Facebook, està fent gratuïtament la feina als serveis d'intel·ligència dels EUA, els estan omplint la base de dades". La qüestió no és cosa petita, tanmateix, no és una cosa nova.

PRISM , fill d'Echelon

PRISM és una línia de treball dins d'un programa més ampli i més antic anomenat Echelon. De fet, podríem dir que, d'alguna manera, PRISM és una evolució 2.0 d'Echelon o que Echelon és una versió analògica de PRISM. Echelon, conegut en alguns cercles com "l'ull que tot ho veu", és el major sistema d'espionatge i intercepció de les comunicacions desplegat pels EUA, el Regne Unit, Canadà, Nova Zelanda i Australia després de la Segona Guerra Mundial.

L'existència del programa Echelon ha estat reconeguda pel mateix parlament de la Unió Europea que l'any 2000 va encarregar una investigació davant les evidències que les dades recollides per Echelon havien estat usades amb finalitats comercials pels 5 països anglosaxons. L'informe emès pel Parlament Europeu el 5 de setembre de 2001 va constatar l'existència d'un sistema d'espionatge sistemàtic i intercepció de les telecomunicacions per part d'aquests estats i va concloure que la seva finalitat no era militar. No obstant això, tampoc Echelon sortia del no res, perquè si PRISM és fill d'Echelon, aquest és fill de Gladio, a la seva vegada.

Echelon, fill de Gladio

Algú es recorda de Gladio? Gladio, o millor dit l'exèrcit Stay-Behin, és la xarxa d'espionatge anticomunista desplegada a Europa per la CIA i el MI6 al final de la Segona Guerra Mundial. El seu lema és Silendo liberatem servo, "en silenci serveixo la llibertat".

Es tracta d'una xarxa d'espionatge i intervenció d'extrema dreta composada per persones de procedència i posició molt variada i unides pel seu anticomunisme. Aquesta xarxa treballa de molt a prop amb els comandaments de l'OTAN i ha estat responsable d'importants episodis de la nostra història recent a Europa.

En realitat, Gladio és el nom de la secció italiana d'una organització que ha tingut moltes denominacions, tanmateix és el nom amb el que la va donar a conéixer el primer ministre italià Giulio Andreotti el 1990. Gladio va ser responsable de l'assassinat del primer ministre italià Aldo Moro a través de la seva infiltració en les Brigades Roges comunistes a finals dels 70. Gladio va ser responsable de diverses massacres i atemptats terroristes a Itàlia, va col·laborar obertament en els cops d'estat a Grècia el 1967, a Turquia el 1980, a l'Argentina va col·laborar amb la dictadura de Videla com a Lògia P2, a Alemanya va participar a l'operació Odessa per a rescatar dirigents nazis ocults i se li atribueix l'atemptat terrorista a l'Oktoberfest de 1980 a Munich.

Tanmateix el gruix de les operacions dels Stay-Behin no han estat les operacions militars sinó les operacions d'infiltració en organitzacions comunistes per a la seva desarticulació. A l'Estat Espanyol Gladio va col·laborar estretament amb el règim en l'orquestració de la Transició i la integració d'Espanya a l'OTAN i la UE. En aquest sentit, per a molts, l'ombra de l'Stay-Behin plana sobre importants esdeveniments històrics com el maig del 68, a través de la figura del controvertit Daniel Cohn-Bendit, líder actual de l'ecologisme europeu i membre del Fòrum Europa.

L'organització segueix viva i operativa a tota Europa. Molt recentment, el 2010, un important sector del PKK al Kurdistan va acusar la direcció d'estar manipulada per Gladio al servei de l'OTAN. Segons Thierry Meyssan, l'organització "està dividida en 5 grups funcionals": Grup de Guerra Psicològica (premsa, ràdio, Tv, rumors,…), Grup de Guerra Política (recolzament a organitzacions anticomunistes, infiltració en organitzacions comunistes, sabotatge), Grup de Guerra Econòmica (manipulació dels mercats, mercat negre, especulació), Grups d'Acció directa (accions militars) i una secció amb altres Grups Diversos. Actualment utilitza com a tapadores diverses ONG i també organitzacions polítiques minoritàries.

Segons confessions del general Oswald Le Winter els protocols de l'OTAN impliquen que cap acció realitzada per aquests grups serà perseguida per la justícia dels estats membres.

La línia Gladio-Echelon-Prism-Al-Qaeda

Hi ha prou elements a l'abast de tothom per establir algunes serioses consideracions. Gladio, Echelon i PRISM són instruments dels 5 països anglosaxons (Regne Unit, EUA, Nova Zelanda, Canadà i Austràlia), l'Imperi Britànic de sempre. Gladio s'hauria desenvolupat en la primera fase d'una estratègia de control polític, en els inicis de la Guerra Freda, que hauria consistit en el desplegament a Europa d'una xarxa humana secreta anticomunista.

Echelon hauria estat una segona fase, una mica més avançada la Guerra Freda, que s'hauria centrat en el control de les telecomunicacions, principalment telefòniques, a l'Europa continental. PRISM seria només l'evolució lògica de les anteriors, una xarxa centrada en la comunicació electrònica i les xarxes privades, mal anomenades xarxes socials.

Hi ha evidències notables que Al-Qaeda és una organització que respon al mateix patró que els exèrcits Stay-Behin en l'àmbit musulmà. En primer lloc, va ser fundada per un agent de la CIA, Ossama Bin Laden, per a fer front als comunistes i a la Unió Soviètica a l'Afganistan. És una organització d'extrema dreta, profundament anticomunista. El cos central de l'organització el continuen formant els talibans afgans i els wahabbistes saudís, ambós aliats dels EUA a la zona.

El seu principal objectiu és impedir qualsevol unió panarabista o d'unitat islàmica alternativa a l'hegemonia de l'Imperi Britànic. Els seus principals enemics són els enemics d'occident: l'Iran revolucionari, la Síria d'al-Assad, la Líbia de Gaddafi, i les organitzacions palestines Hamás i Hezbollah. Són financiats obertament pels EUA, RU i la UE sota el pretext de l'enderrocament de tiranies. Sorprenentment, tot i el seu islamisme radical Al-Qaeda no representa cap amenaça per a Israel.

És la esquerra europea naïf?

Totes les revelacions d'Snowden, han estat només la confirmació d'una realitat que per a molta gent era òbvia. Caldria preguntar-nos fins a quin punt és ingènua l'esquerra europea quan planteja els termes de la seva lluita política per transformar l'injust sistema capitalista. Que els serveis d'intel·ligència nordamericans i britànics manipulen i condicionen l'evolució de la política europea ho sap tothom. Però fins a quin punt ho fan?

La UE és un projecte europeu realment? Està l'esquerra europea infiltrada pels exèrcits Stay-Behin? La socialdemocràcia, l'eurocomunisme, l'ecologisme, l'anticapitalisme, els moviments ciutadans, el 15M, les primaveres àrabs, les revolucions taronges, les mateixes organitzacions comunistes europees tants anys dirigides per líders formats als EUA, fins a quin punt no estan sotmeses a aquestes forces que sabem que existeixen? Seríem ridículament conspiracionistes si diguessim que l'esquerra europea ha estat dirigida des del final de la Segona Guerra Mundial per agents d'una xarxa d'intel·ligència de l'Imperi Britànic? O seríem més aviat ridículament ingenus si ho neguessim?

Si acceptéssim aquesta hipòtesi, s'explicarien millor els successius revisionismes que han anat minant el moviment comunista en el darrers 50 anys? Podem seguir explicant la història sense tenir en consideració la influència de PRISM, Echelon i els exèrcits Stay-Behin en l'enfonsament del bloc soviètic i l'apogeu del neoliberalisme criminal?

Poden les esquerres seguir pretenent transformar la societat capitalista sense enfrontar-se a la crua realitat que no disposem d'una mínima xarxa d'intel·ligència i comunicació capaç de defensar els interessos de la Classe treballadora europea?

Article publicat a l'Avant el 27 de juliol de 2013.
PA

Articles de referència

Operación Gladio

Benjamín Prado: "El paper de la CIA a la Transició va ser molt profund"

El terrorista, anticomunista i mafiós Giulio Andreotti ha mort


Els crims d'Oslo: reactivació de l'Operació Gladio?

Turquia: Ergenekon, Gladio, EUA i Israel

http://es.wikipedia.org/wiki/Operación_Gladio

"Las redes estadounidenses de desestabilización y de injerencia" per Thierry Meyssan
http://www.voltairenet.org/article120005.html

"La guerra secreta en Bélgica" per Daniele Ganser
http://www.voltairenet.org/article170824.html

"OTAN: de Gladio a los vuelos secretos de la CIA" per Ossama Lotfy
http://www.voltairenet.org/article148365.html

Sobre PRISM:


ONU: "Els programes revelats per Snowden violen els drets humans"


Snowden ja pot abandonar l'aeroport de Sheremétievo

http://www.voltairenet.org/spip.php?page=recherche&lang=es&recherche=prism

Sobre Echelon:


"El Govern alemany ven la privacitat dels seus ciutadans als EUA"


http://www.voltairenet.org/spip.php?page=recherche&lang=es&recherche=echelon&x=0&y=0

Sobre Gladio:
http://www.voltairenet.org/spip.php?page=recherche&lang=es&recherche=gladio

Els terroristes de l'OTAN torturen i assassinen 123 civils a Alep

Almenys 123 persones han estat assassinades a mans de les bandes terroristes de l'OTAN i socis homes armats, a la del nord ciutat d'Alep, segons ha informat l'agència siriana SANA. El tràgic assassinat en massa ha passat aquest dissabte a la zona de Khan al-Asal, al nord de la ciutat d'Alep, les víctimes eren civils desarmats en la seva majoria.

La font assegura que l'Exèrcit està en alerta màxima pel genocidi, i que els exàmens mèdics han facilitat el reconeixement d'un nombre d'executats.

El grup anomenat Brigada Ansar al-Khalifa ha reivindicat l'autoria d'aquesta massacre, en què també s'han mutilat alguns dels cadàvers, a més que s'han cremat diversos cossos. La major part de la ciutat es troba actualment sota el control dels mercenaris.

Al març passat, la mateixa zona de Khan al-Asal va ser el blanc d'un atac realitzat amb armes químiques per part dels terroristes, recolzats per l'UE, EUA i les tiranies del wahhabites del Golf, en el qual 25 civils van perdre la vida i altres 110 van resultar ferits.

30.000 euros haurien evitat la catàstrofe de l'Alvia

La instal·lació de dues balises de senyalització de les vies fèrries, cadascuna per un valor de 14.092,79 euros, podria haver evitat l'accident del tren descarrilat a Santiago de Compostel·la que es va saldar amb 78 morts i més de cent ferits.

Diversos experts indiquen que la inexistència de balises de control abans de la corba de A Grandeira, on es va registrar dimecres passat l'accident del tren d'Alvia Madrid-Ferrol, podria haver impedit la tragèdia: "Amb la instal·lació de dues balises-una de elles de preavís-abans d'aquesta corba, s'hauria enviat un avís al maquinista perquè reduís la velocitat", asseguren especialistes.

Segons el tècnic José Moreno, a la línia on s'ha registrat l'accident, es produeix una transició entre dos sistemes de seguretat: l'ERTMS [European Rail Traffic Managemegent System], que opera a les línies d'alta velocitat, i l'ASFA Digital [Avís de Senyals i Frenat Automàtic] de les línies convencionals.

D'acord amb l'expert, l'ERTMS ordena al tren, en funció de la senyalització que rep, a quina velocitat de circular en cada moment, mentre l'ASFA Digital utilitza les balises d'avís i preavís instal·lades en les vies del tren, i informa al maquinista de la perillositat del traçat en els quilòmetres següents.

L'especialista afegeix que "una correcta configuració de la senyalització convencional" de l'ASFA Digital no permetria un excés de velocitat: "Si tot depengués del maquinista, que no està exempt de patir un infart, per exemple, seguiríem al segle XIX", declara un altre expert, sota condició d'anonimat, en destacar que els sistemes d'avís frenarien la màquina automàticament, si el maquinista no s'adonés de la seva senyal, després de l'emissió de les alertes: "En cas que el maquinista no respongués, el ASFA hauria frenat el tren automàticament".

No obstant això, el maquinista del tren, Francisco José Garzón Amo, únic imputat pel succés, es troba detingut per la policia després de l'accident de dimecres, tot i que una inversió de poc menys de 30.000 euros podria haver evitat la catàstrofe, segons diversos experts.

La causa de l'accident a Galícia: excés de velocitat o de retallades?


La Policia espanyola ha detingut formalment al maquinista del tren sinistrat a Galícia perquè declari com a imputat. No obstant això, alguns analistes creuen que els veritables responsables de la tragèdia són els dirigents polítics.

El feixisme i la corrupció del PP també arrasen Mallorca

Com ja va passar a l'Empordà l'any passat, les retallades i el lladronici continuat dels feixistes -siguin de CiU o el PP- estan arrasant el país igual que a la població. El foc ja ha recorregut 20 quilòmetres i ha assolat més de 2000 hectàrees de paratges protegits, mentre el govern corrupte i criminal de Bauzá se'ls gasta en festes, orgies i nepotisme i retalla sense sentit ni lògica dels serveis socials que aguanten el país. Aquest sinistre és el més greu dels últims 20 anys i el pitjor -per a la població- dels coneguts en la història recent.

De nit, sense l'activitat dels 20 mitjans aeris presents a la zona, l'enorme incendi forestal d'Andratx, que crema des del migdia de divendres, ha desbordat -de matinada- a l'operatiu de protecció que va encerclar la població d'Estellencs, Mallorca. Les flamarades, impulsades pel notable vent, han avançat des de la muntanya, agrest, cap al nucli urbà i ha obligat al desallotjament de més de 700 persones que habiten a l'estiu aquest poble de muntanya a Mallorca.

Un hotel i dos hostals han estat evacuats per les unitats d'Emergència, Protecció Civil i la UME. S'ha habilitat el pavelló esportiu de la localitat pròxima d'Esporles per acollir els desplaçats. Aquest front del sinistre ha creuat més de 20 quilòmetres del paisatge des del focus inicial. Més de 2000 hectàrees assolades. Desastre mediambiental en un sinistre que va amenaçar els habitants de la serralada litoral de Tramuntana de Mallorca.

A les sis de la matinada, Sergi Torrandell, director d'Emergències, anunciava que la totalitat dels residents a Estellencs, havia estat evacuada. Algunes fonts eleven a 700 els residents i estiuejants desplaçats. El municipi, com Andratx, forma part de la serra de Tramuntana, paratge protegit per moltes normatives per la seva bellesa natural i valors mediambientals i declarat per la UNESCO Patrimoni de la Humanitat.

Mai fins ara en la història coneguda de Mallorca havia passat un cas semblant, l'evacuació per l'amenaça directa del foc forestal sobre un nucli habitat per gairebé mig miler de persones. Aquest sinistre és el més greu dels 20 anys i el pitjor -per a la població- dels coneguts en la història recent.

Localització de Estellencs


L'espectacular incendi forestal a la zona muntanyosa i turística d'Andratx, ha avançat sense control, a causa del vent canviant i l'orografia adversa. Des del migdia de divendres ha calcinat boscos de pi, oliveres i algun preuat alzinar en els paisatges protegits de la banya de ponent de l'illa. Ja són carbó o brases fumejants milers d'oliveres centenàries, exemplars cultivats en marjades als costers de la muntanya que forma la identitat de l'enclavament, la naturalesa ordenada.

Andratx, víctima de l'urbanisme salvatge i la corrupció, amb el seu veí terme d'Estellencs, són dels territoris residencials més atractius i cotitzats de l'illa. No hi ha ferits, però el dany mediambiental és molt gran en una àrea històricament castigada pels sinistres i l'erosió. Les empremtes del foc en la naturalesa i el paisatge trigarà anys a esborrar-se. La devastació és total a la pineda i la garriga.

El PP va finançar al feixista guineà Severo Moto a més de pagar-li en negre

Severo Moto, el feixista guineà enriquit amb el franquisme que ostenta el rècord d'acusacions de participació en intents colpistes contra Teodoro Obiang Nguema, va estar a sou del PP durant almenys quatre anys, a més de rebre finançament procedent de la caixa B del partit ja per les eleccions de 1993, segons va dir Luis Bárcenas en la seva última declaració davant el jutge Pablo Ruz, a qui va documentar els lliuraments en negre amb un rebut.

Moto, líder del feixista Partit del Progrés (PP) de Guinea Equatorial i gran llepaculs de José María Aznar, amb qui va compartir durant anys contactes polítics i negocis bruts, va cobrar una assignació mensual del PP espanyol entre 1994 i 1997, segons la comptabilitat A del partit que obra en el sumari dels papers de Bárcenas, aportada pel Tribunal de Comptes.

El oligarca guineà, que va acceptar aquest any una condemna de conformitat del Tribunal Superior de Justícia de València per intentar enviar armes i munició al seu país des del port de Sagunt en 2008, va començar a cobrar 117.000 pessetes mensuals del partit d'Aznar des de juny de 1994 -abans, aquest mateix any, se li van abonar algunes despeses-, va seguir cobrant una quantitat similar als dotze mesos de 1995, se li va pujar l'assignació a 122.353 pessetes al mes en 1996 i va cobrar els cinc primers mesos de 1997 unes 125.000 pessetes mensuals.

En total, segons la comptabilitat A del PP que maneja el jutge Ruz, va cobrar uns 4,2 milions de pessetes, és a dir, uns 25.300 euros. També se li van pagar les despeses d'un viatge de col·lecta als Estats Units al novembre de 1994.

Poc abans que començarà a rebre aquests pagaments periòdics reflectits en la comptabilitat oficial del PP, Moto i el seu partit van percebre diners de la Caixa B per a la campanya electoral dels comicis que es van celebrar a Guinea Equatorial el 1993, i que Obiang va plantejar davant la opinió pública com una obertura democràtica del règim.

Segons un rebut aportat per Bárcenas al jutge en l'abundant documentació que li va facilitar el passat 15 de juliol, quan va assumir la comptabilitat B i l'autoria dels anomenats "papers de Bárcenas", s'assenyala, en un paper escrit a bolígraf blau, "he rebut la quantitat de 200.00 pessetes per lliurar a Severo Moto i Justino Mba", més una signatura i una data: 30 de juliol de 1993.

Poc abans, el 23 de març de 1993, precisament Moto i Mba es van reunir amb José María Aznar a la seu central del PP al carrer Gènova, de Madrid. Aznar era llavors president del partit franquista i líder de l'oposició parlamentària al Govern de l'demagog i assassí X-Gal Felipe González.

El motiu de la Trobada va ser el 'padrinatge' per Aznar d'una declaració d'unitat dels dos oligarques que lideraven els seus respectius xiringuitos, llavors Moto i Mba, respectivament, el Partit del Progrés de Guinea Equatorial, i la Unió Popular de Guinea Equatorial, per donar lloc a un sol partit: el Partit Popular del Progrés de Guinea Equatorial, a imatge i semblança del model franquista d'Aznar. Moto i Mba, que aviat rebrien les ajudes a B del PP, es van estrènyer la mà davant la premsa amb el genocida mentider Aznar somrient entre tots dos.

El 2004, Severo Moto va ser relacionat amb un espectacular cop d'Estat que es preparava al seu país per una cinquantena de persones liderades suposadament, entre d'altres, per un fill de Margaret Thatcher i diversos mercenaris, amb alguns dels quals Moto coincidir en aquestes dates en un hotel de Canàries. Es va dir que l'objectiu era que, un cop que el cop triomfés, Moto volés en avió a Guinea per fer-se càrrec del país, i es van llançar informacions que el Govern espanyol veia amb bons ulls el cop. Dues fragates espanyoles navegar prop de Guinea en aquelles dates, encara que el Ministeri de Defensa va dir que era un viatge de rutina en direcció a Canàries.

Moto, que va liderar uns anys un autoproclamat Govern de Guinea Equatorial a l'exili, ha tingut problemes interns al seu partit, que el 2012 va suspendre cautelarment de militància argumentant que havia convertit la formació política en un "instrument de la seva megalomania". Ha estat 30 anys al capdavant del Partit del Progrés, que Obiang va il·legalitzar el 1997.