El dirigent sindical va revelar que s'han incrementat les persecucions i les campanyes per debilitar el Front, des de que l'organització es va declarar com una instància política per lluitar per una Assemblea Constituent.
Per la seva banda, l'editorial del diari El Libertador, d'Hondures, va assenyalar que, tal com John Negroponte als anys 80, Llorens governa des de l'avinguda La Paz (on es troba l'ambaixada), fa política, pren decisions, ordena i conspira.
El diari fa referència a les reunions sostingudes entre el diplomàtic amb els membres del Partit Liberal i amb altres organitzacions amb l'objectiu de dividir al Front: "El Front pateix aquests dies els atacs del procònsol. L'estratègia és repetida: divideix i regnaràs", assegura el rotatiu.
El FNRP va assenyalar en dies recents, a través d'un comunicat, que els Estats Units, mitjançant el seu ambaixador a Tegucigalpa, tracta de legitimar el Govern del successor del règim de facto de Porfirio Lobo. El Front assegura que el país nord-americà utilitza un fals diàleg nacional, per intentar legalitzar al règim, rebutjat per la majoria de la població.
"Llorens es troba fent un treball de divisió al país; va pretendre dividir la resistència, però no li ha sortit bé la seva feina bruta", va denunciar el coordinador nacional del Front, Joan Barahona.
El passat 14 de març, a través d'un manifest, la Resistència d'Hondures va indicar que continuen en la lluita: "Contra els colpistes i els seus aliats nacionals i internacionals, per tant no reconeixem el govern fraudulent de Porfirio Lobo".
Així mateix, en el text van assegurar que no renunciaran a la creació de l'Assemblea Nacional Constituent Popular i Democràtica "on es reconeguin i integrin la diversitat de pensaments i de lluites del poble d'Hondures".
El Front ha reiterat el seu desconeixement al govern de Lobo i el seu propòsit de convocar una consulta popular, per instal.lar una Assemblea Nacional Constituent el 28 de juny, quan es complirà el primer any del cop d'Estat militar, del que va assumir la presidència de facto Roberto Micheletti.
Resistencia hondureña denuncia injerencia de Estados Unidos
El embajador de Estados Unidos en Honduras, Hugo Llorens, está "interviniendo en los asuntos internos del país", denunció este jueves el Frente Nacional de Resistencia Popular (FNRP), y agregó que el diplomático quiere dividir el movimiento.
"Ya estamos viendo al embajador de Estados Unidos dirigiendo a ministros, militares y al mismo presidente, e interviniendo en los asuntos internos del país", aseguró Carlos H. Reyes, uno de los coordinadores del Frente.
El dirigente sindical reveló que se han incrementado las persecuciones y las campañas para debilitar el Frente, desde que la organización se declaró como una instancia política para luchar por una Asamblea Constituyente.
Por su parte, el editorial del diario El Libertador, de Honduras, señaló que tal y como John Negroponte, en los años 80, Llorens gobierna desde la avenida La Paz (donde se ubica la embajada), hace política, toma decisiones, ordena y conspira.
El periódico hace referencia a las reuniones sostenidas entre el diplomático con los miembros del Partido Liberal y con otras organizaciones con el objetivo de dividir al Frente.
"El Frente sufre estos días los ataques del procónsul. La estrategia es repetida: divide y reinarás", asegura el rotativo.
El FNRP señaló en días recientes, a través de un comunicado, que Estados Unidos, mediante su embajador en Tegucigalpa, trata de legitimar al Gobierno del sucesor del régimen de facto de Porfirio Lobo.
El Frente asegura que el país norteamericano utiliza un falso diálogo nacional, para intentar legalizar al régimen, rechazado por la mayoría de la población.
"Llorens se encuentra haciendo un trabajo de división en el país, pretendió dividir a la resistencia, pero no le ha salido bien su trabajo sucio", denunció el coordinador nacional del Frente, Juan Barahona.
El pasado 14 de marzo a través de un manifiesto, la Resistencia de Honduras indicó que continúan en la lucha "contra los golpistas y sus aliados nacionales e internacionales, por lo tanto no reconocemos el gobierno fraudulento de Porfirio Lobo".
Asimismo, en el texto aseguraron que no renunciarán a la instalación de la Asamblea Nacional Constituyente Popular y Democrática "en donde se reconozca e integre la diversidad de pensamientos y de luchas del pueblo de Honduras".
El Frente ha reiterado su desconocimiento al gobierno de Lobo y su propósito de convocar una consulta popular para instalar una Asamblea Nacional Constituyente el 28 de junio, cuando se cumple el primer año del golpe de Estado militar, tras el que asumió la presidencia de facto Roberto Micheletti.